Driven Award voor Incident Managementplatform?
Het Incident Managementplatform
Het Incident Managementplatform verbindt alle stakeholders betrokken bij incident management en coördineert geautomatiseerde samenwerking tussen bijvoorbeeld de verkeerscentrale, hulpverleners en bergers. Hierdoor kunnen gevaarlijke ongevalssituaties snel worden gedetecteerd en veiliggesteld, worden hulpverleners efficiënt naar de ongevalslocatie geleid en wordt de weg zo snel mogelijk vrij gemaakt, zodat de doorstroming zo min mogelijk wordt verstoord.
Vier fasen incident management
Het Incident Managementplatform van de Digitale Wegbeheerder is actief in alle vier fasen van incident management; preventie, detectie, hulpverlening en nazorg. Door historische data te combineren met actuele verkeersdata kan worden voorspeld waar een grote kans is op incidenten en wat de impact zal zijn op de doorstroming. Zo kan er al proactief gestuurd worden op het voorkomen van incidenten en het beperken van de impact, in plaats van reactief managen wanneer het incident reeds heeft plaatsgevonden. Snelle detectie en efficiënte hulpverlening door geautomatiseerde samenwerking zorgen ervoor dat incidentsituaties snel worden veiliggesteld en stremmingen tot een minimum beperkt. Ten slotte wordt in de laatste fase het verkeer snel weer op gang gebracht door slimme coördinatie en sturing.
Het Incident Managementplatform bevindt zich momenteel in de ontwikkelfase en wordt gerealiseerd door onder andere de Digitale Wegbeheerder-partners Intemo, CityGis, het Centrum voor Wiskunde en Informatica (CWI), de brandweer en TrafficLink.
Uw stem bepaalt wie de winnaar wordt van de Driven Award. Klik hier en stem op het Incident Managementplatform van de Digitale Wegbeheerder!