9292 geeft live reisinformatie
9292 gaat nu 80 miljoen extra berichten per dag verwerken. Dat heeft een enorme impact op haar systemen. De reisplanner van 9292 geeft 1,5 miljoen reisadviezen per dag en die moeten allemaal van hoge kwaliteit zijn. Hulman: “We zijn dan ook met uiterste zorgvuldigheid te werk gegaan om dit te realiseren. Zo zijn we in september begonnen met het geven van real time informatie via ons call center. Dat is eigenlijk de ideale praktijktest, want je merkt direct wat voor impact de informatie heeft op de reis van de reiziger. De informatie die we geven moet tenslotte toegankelijk en betrouwbaar blijven. Juist om die kwaliteiten wordt onze dienstverlening zo gewaardeerd.”
Bijna alle real time informatie wordt verwerkt en getoond. Alleen de informatie van het GVB in Amsterdam en de real time informatie van de tramlijn Utrecht-IJsselstein/Nieuwegein van Bestuursregio Utrecht is bij de introductie nog niet zichtbaar. Hulman: “We hebben de gegevens te kort geleden ontvangen om voldoende te kunnen testen. Samen met GVB en Bestuursregio Utrecht werken we er hard aan om zo snel mogelijk ook die reisinformatie te kunnen opnemen.”
9292 heeft in 2014 vol ingezet op de realisatie van real time reisinformatie in het reisadvies. De organisatie heeft bij de ontwikkeling ervan gebruik gemaakt van feedback van reizigers. Hulman: “Juist dat bleek enorm waardevol. Het is één ding om zelf te bedenken hoe je real time reisinformatie aanbiedt. De ervaring en input van reizigers die er dagelijks mee plannen heeft een onschatbare meerwaarde.”