Buslaad-masten als draagconstructie voor laadsysteem e-bussen
In afspraken tussen de lidstaten van de EU is geregeld dat vanaf 2025 alle bussen in steden elektrisch moeten rijden. Dit betekent dat de komende jaren, in sneltreinvaart, bussen op fossiele brandstof worden vervangen door elektrisch voortgedreven bussen. Vaak wordt hierbij gekozen voor accu’s. De opslagcapaciteit van accu’s is de laatste jaren aanzienlijk gestegen en ook de laadsnelheid is enorm toegenomen. Op dit moment kan een bus in 6 minuten volledig worden opgeladen.
Speciale draagconstructie
Het systeem dat een bus in dit tempo kan laden vraagt om een speciale draagconstructie: Valmont Nederland heeft zo’n draagconstructie ontworpen. Bij de buslaad-mast zitten alle componenten voor het laden in de mast verwerkt. Hierdoor worden ze beschermd tegen de elementen en is het veilig, omdat met hoge amperages wordt gewerkt. Bij de ontwikkeling van de masten is nauw samengewerkt met de klant, zodat de vorm past in het hedendaagse straatbeeld.
Meer informatie op Verkeer, Mobiliteit & Parkeren
Valmont Nederland
www.valmont.nl
Stand 2.128