Digitaal verkeersloket in provincie Zuid-Holland

dinsdag 7 juni 2016
timer 1 min
Provincie Zuid-Holland heeft een nieuwe werkwijze voor het aanmelden, afstemmen en afhandelen van alle werkzaamheden: met het digitaal verkeersloket LTC 'Meldingen en Vergunningen'. De nieuwe werkwijze biedt in één oogopslag een actueel, transparant en betrouwbaar overzicht van alle geplande wegwerkzaamheden op of langs de provinciale wegen in Zuid-Holland. Hierdoor worden conflicten voorkomen en de samenwerking tussen aannemers gestimuleerd.

Met de nieuwe werkwijze worden alle werkzaamheden digitaal aangemeld, afgestemd en afgehandeld. De afhandeling van de tijdelijke verkeersmaatregel (TVM)aanvragen gebeurt door vier verkeersmanagers die de wegwerkzaamheden coördineren en de planningen delen en afstemmen met de verkeersmanagementdesk, buitendienstmedewerkers en omgeving.

 

Gebruikerservaringen zijn positief

Met een pilotgroep van circa 100 toekomstige gebruikers, waaronder werkvoorbereiders, uitvoerders en projectleiders vanuit BRL-gecertificeerde bedrijven, is eind 2015 de nieuwe werkwijze geïntroduceerd. De ervaringen zijn positief.


Aanvraag evenementen

De provincie werkt aan een verdere uitrol van de nieuwe werkwijze. Vanaf eind 2016 moet het ook mogelijk zijn om evenementen digitaal aan te vragen. Daarnaast is de provincie onlangs benaderd door andere provincies die perspectief in het digitale verkeersloket zien.  

 

Klik hier voor meer informatie over deze werkwijze>>