Kostenaspect belangrijke reden voor mobiliteitsbeleid
Uit het jaarlijkse onderzoek dat de AWVN, een van de grootste werkgeversorganisaties van Nederland, heeft gehouden blijkt dat voor veel bedrijven het kostenaspect een belangrijke reden is om actief mobiliteitsbeleid te voeren.
Kosten no1 reden mobiliteitsbeleid
maandag 21 juni 2010
2 min
Kostenaspect
Voor veel bedrijven is het verplaatsingsgedrag, oftewel de mobiliteit van werknemers, een belangrijk aandachtspunt. Voornaamste reden daarvoor is het kostenaspect. Daarnaast hebben bedrijven last van de fileproblematiek.Aantrekkelijk werkgeverschap
Als bedrijven vanwege het belang van mobiliteit daadwerkelijk mobiliteitsbeleid en -management ontwikkelen, dan is de voornaamste reden dat zij een aantrekkelijke werkgever op de arbeidsmarkt willen zijn. In wat mindere mate geldt een kostenmotief of de wens om de bereikbaarheid van het bedrijf te verbeteren. Verder blijken bedrijven voldoende aanknopingspunten te hebben om, ingekaderd door eigen mobiliteitsbeleid, te verkennen op welke manier reiskostenvergoedingsregelingen, thuis- en telewerken, flexibele werktijden en/of mobiliteitsbudgetten kunnen bijdragen aan efficiënter verplaatsingsgedrag van werknemers.Reactie AWVN
“AWVN vindt het een positieve ontwikkeling dat er groeiende aandacht is voor mobiliteitsvraagstukken bij werkgevers en werknemers”, geeft de heer Maurice Rojer, coördinator arbeidsvoorwaardeninformatie van AWVN aan. “Het is daarbij volgens AWVN belangrijk maatwerk toe te passen bij het zoeken naar oplossingen. De kans van slagen is groter naarmate mobiliteitsbeleid en -maatregelen beter aansluiten bij de bedrijfsbelangen en de belangen van hun werknemers.”Download hier het rapport.
Terug naar overzicht nieuws >>>
</