Op de A9 tussen knooppunt Badhoevedorp en Raasdorp is een spitsstrook aangelegd. Dit ging gepaard met drie weken capaciteitsreductie en kans op verkeershinder. M.b.v. de ToeKan-methodiek heeft RWS Noord-Holland op een gebiedsgerichte wijze de omgeving betrokken bij het zoeken naar oplossingen.
ToeKan-methodiek betrekt omgeving in vinden oplossing
woensdag 17 november 2010
1 min
In Beeld
Tijdens twee omgevingsbijeenkomsten zijn de hoofdstromen en doelgroepen op de A9 in beeld gebracht. Vervolgens is per doelgroep geanalyseerd welke oplossingen het meest kansrijk zijn. Hieruit is een pakket van mobiliteitsbeïnvloedende maatregelen naar voren gekomen, dat bestond uit omleidingroutes, extra inzet van lijnbussen en uitgebreide publiekscommunicatie. Ook is door middel van slim bouwen de capaciteit van het werkvak geoptimaliseerd. Hierdoor is er nauwelijks hinder opgetreden tijdens de werkzaamheden. Met name de omleidingroutes zijn veel gebruikt. De aanpak met de ToeKan-methodiek is door zowel Rijkswaterstaat als de omgevingspartijen goed gewaardeerd.
De pdf met het volledige artikel is hier te downloaden.
Terug naar overzicht nieuws >>>