Om niet te hoeven betalen voor een parkeerkaartje, voert een op de vijf betalingontduikers aan er razendsnel vandoor te moeten voor een operatie van een familielid. Dat bleek afgelopen dinsdag uit de top vijf die is opgesteld door ParkeerService, een coöperatie die voor gemeenten parkeergarages beheert.
Top vijf parkeersmoezen
woensdag 28 juli 2010
2 min
Coulance
Regelmatig drukken automobilisten in de parkeergarage op de contactknop om aan de meldkamer uit te leggen dat ze echt niet kunnen betalen. Per jaar vragen duizenden automobilisten om coulance. De coöperatie hield bij welke smoezen het meest werden aangevoerd.
Al betaald
Het vaakst werd aangevoerd dat al voor het parkeren is betaald, in 28 procent van de gevallen. In een kwart van de gevallen zei de automobilist alleen grote biljetten bij zich te hebben.
Enorme haast
Ook werd vaak aangevoerd dat de bestuurder enorme haast had en dat de parkeerautomaat niet werkte (22 procent). Haast omdat een familielid een operatie moet ondergaan kwam op de vierde plaats. In vijf procent van de gevallen werd aangevoerd dat de bestuurder een abonnement heeft, maar dat dit nog niet was verwerkt. Daarnaast werden ook andere smoezen gegeven, maar dat gebeurde zo weinig dat ze niet in de statistieken zijn meegenomen. Per geval schatten de medewerkers van de meldkamer in of het om een smoes gaat of een geldig excuus.
Bron: Novum
Terug naar overzicht nieuws >>>