Het verder verbeteren van de verkeersveiligheid lijkt steeds moeilijker te worden. Echt geconcentreerde ongevalslocaties zijn er steeds minder. De resterende ongevallen vinden veel versnipperd plaats qua locatie, aard van het ongeval en de betrokken bestuurders. De onderregistratie van de ongevallen speelt en zorgt zeker op een klein schaalniveau voor een minder goed beeld.
Whitepaper: werken aan verkeersveiligheidsdoelen
vrijdag 17 februari 2012
2 min
Drietal redenen
En ook de recente bezuinigingen helpen natuurlijk niet mee. Die vragen juist om meer rendement, lees: meer veiligheid, per uitgegeven Euro. Een drietal redenen waardoor de traditionele verkeersveiligheidsaanpak vaak niet meer toereikend is om de gestelde doelen te halen en er zelfs soms toe leidt dat de bestuurlijke aandacht voor verkeersveiligheid afneemt. Ondanks dit staat wel de doelstelling overeind om in 2020 een reductie van het aantal doden en ziekenhuisgewonden te bereiken: niet meer dan 500 doden en 10.600 ernstige gewonden. Hoe kunt u efficiënt een steentje bijdragen aan het bereiken van deze doelen?
Whitepaper
De whitepaper 'Minder ongevallen door slimmer werken' van Oranjewoud geeft gerichte tools om te werken aan verkeersveiligheidsdoelen middels de zogenoemde 'Triple R Rating', oftewel Regionaal, Resultaatgericht en Recycle (van al bestaande kennis). Door de beschikbare kennis slim opnieuw te gebruiken en regionaal samen te werken gaat de bestuurder doelgericht op weg naar minder ongevallen en slachtoffers.
Nieuwsgierig?
Download dan hier de whitepaper!
Terug naar overzicht nieuws >>>