Tim Coronel nieuwe gezicht MONO-campagne

maandag 3 februari 2020
timer 2 min
Autocoureur Tim Coronel is het nieuwe gezicht van de campagne 'MONO-zakelijk'. De campagne is erop gericht om werkgevers te stimuleren afleiding in het verkeer te voorkomen.

Uit onderzoek van Veilig Verkeer Nederland bleek dat één op de tien werkgevers het normaal of zelfs vanzelfspreken vindt dat werknemers bereikbaar zijn en hun berichten lezen en beantwoorden tijdens het autorijden. Éen op de drie werkgevers heeft hieromtrent geen regels of beleid. Van Nieuwenhuizen: "Tim is als zeer ervaren autocoureur een autoriteit in de racewereld. Hij weet waar hij over praat en kent als geen ander het belang van concentratie achter het stuur en het gevaar van afleiding in het verkeer. Daarnaast is hij een enthousiaste spreker. Hij is de aangewezen man om aan werkgevers de boodschap van MONO-zakelijk over te brengen."

Concentratie

Tim Coronel: "Achter het stuur geldt: concentratie is alles. Niet alleen als je autocoureur bent maar net zo goed wanneer je in de auto onderweg bent van of naar werk, is het letterlijk van levensbelang om je aandacht erbij te houden. Daarom werk ik graag mee aan de MONO-zakelijk aanpak. Om zo het gevaar van afleiding bij alle werkgevers in ons land op de agenda te krijgen."

MONO-zakelijk

MONO-zakelijk is onderdeel van de brede MONO-aanpak, waarmee afleiding in het verkeer wordt aangepakt. Onderdeel van MONO-zakelijk is een convenant dat eind 2017 werd gelanceerd met als doel om werkgevers, producenten van telefoons, apps, in-car apparatuur, verzekeraars en leasemaatschappijen te stimuleren om bestuurders ongestoord aan het verkeer te laten deelnemen. Het aantal bedrijven dat meedoet aan het convenant staat momenteel op ruim vijftig. Komend jaar moet dat aantal groeien naar tenminste duizend deelnemers. Op www.monozakelijk.nl kunnen werkgevers campagnemateriaal en tips vinden om te zorgen dat hun werknemers MONO rijden.