VVN Opfriscursus lijkt in behoefte te voorzien

maandag 11 mei 2015
timer 2 min
Twee weken geleden lanceerde Veilig Verkeer Nederland met een campagne de VVN Opfriscursus vanaf de AutoRAI. Inmiddels is de website vvn.nl/opfriscursus bijna 80.000 keer bezocht door jong en oud met een gemiddelde bezoekduur van bijna 7,5 minuut. De VVN Opfriscursus is een online test waarmee mensen snel kunnen achterhalen hoe het met hun eigen verkeerskennis gesteld is. Deze laagdrempelige, gratis, online verkeerstest is ontwikkeld na behoefteonderzoek in een VVN Panel. In de praktijk nemen oudere bestuurders deel aan de online test.

Via de campagne, met radiospots en uitingen op rust- en verzorgingsplaatsen langs autosnelwegen, wordt de beoogde doelgroep senioren bereikt. Ook de lokale afdelingen van VVN doen mee in het zichtbaar maken van de campagne in hun gemeente. In het najaar staat er een tweede campagneperiode gepland, waarbij ook televisie een rol gaat spelen. 

 

Accent op gedrag, kennis en vaardigheden 

Veilig Verkeer Nederland wil verkeersongevallen voorkomen door het accent te leggen op gedrag, kennis en vaardigheden. In de afgelopen 15 jaar is 40% van de verkeersregels gewijzigd. Om oudere verkeersdeelnemers te helpen zich veilig door het verkeer te bewegen, organiseert Veilig Verkeer Nederland door het gehele land opfriscursussen voor automobilisten, fietsers en scootmobielgebruikers. Uit het VVN-panelonderzoek is gebleken dat mensen dit onderwerp herkennen en graag zien dat de verkeerskennis vaker wordt opgefrist.