Nieuwe fietscampagne voor kinderen sluit feestelijk af
40.000 Kilometer gefietst
In minder dan 80 dagen de wereld rondfietsen. Het is een behoorlijke uitdaging, maar 190 groep 8-leerlingen van 7 verschillende scholen in Fryslân zijn deze uitdaging voor het allereerst in Nederland aangegaan. En het is ze gelukt, ondertussen hebben ze de 40.000 km gehaald en dat in 62 dagen!
Nieuwe fietscamapagne
In opdracht van provincie Fryslân heeft Mobycon deze nieuwe competitieve fietsstimuleringscampagne uitgezet, onder de naam ‘Rond de wereld in minder dan 80 dagen’. De campagne, die gebaseerd is op een Deens concept van de bureaus Aros Kommunikation, Attention8 en Veksø, is speciaal aan de Nederlandse context aangepast.
Meerledig doel
Het doel van de campagne is meerledig. Niet alleen wordt fietsen op deze manier gestimuleerd omdat het gezond en leuk is, maar ook wordt aandacht besteed aan verkeersveiligheid en het opbouwen van fietservaring. Dit zijn skills die na de zomer voor een groot deel van deze leerlingen meteen in de praktijk kunnen worden gezet, wanneer zij langere afstanden moeten fietsen naar hun nieuwe school. Door het aanvullende lesprogramma krijgen de leerlingen daarnaast inzicht in hoe men op andere plaatsen in de wereld omgaat met fietsen en verkeersveiligheid. Zij kunnen bonuskilometers verdienen voor goed afgelegde opdrachten.
App
De kilometers die de kinderen fietsten zijn bijgehouden in een speciaal hiervoor ontwikkelde app: 80dagen. De leerlingen, die allen een smartphone te leen kregen, konden zo hun gefietste trajecten zelf uploaden en bijdragen aan het totale doel van 40.000 km. Op de website www.80dagen.com was de tussenstand realtime te volgen, wat de campagne extra spannend maakte.
Nu de kinderen het ambitieuze doel om in minder dan 80 dagen rond de wereld te fietsen hebben bereikt, is het tijd om dit samen te vieren! Scholen/steden/provincies die de uitdaging aandurven en het record van dit jaar denken te kunnen verbreken, kunnen zich aanmelden via info@80dagen.com.