RAI-campagne #unlockyourfreedom om tweewielers te promoten
RAI Vereniging introduceert de campagne #unlockyourfreedom om mensen in tijden van corona te kiezen voor de tweewieler als alternatief vervoersmiddel.
Door de huidige gezondheidscrisis is volgens RAI Vereniging de tijd rijp voor veel mensen om na te denken over hun modaliteitskeuze. "Dit is hét moment om voor een tweewieler te kiezen.”, stelt RAI Vereniging. Door te kiezen voor een motor, scooter, speed peddelen, e-bike of natuurlijk de 'gewone' fiets kunnen reizigers zich vrij bewegen in het 'nieuwe normaal'. Bij de campagne hoort de website www.unlockyourfreedom.nl.
#unlockyourfreedom
De claim #unlockyourfreedom benadrukt de vrijheid die je hebt op een tweewieler. In de campagne wordt de ontvanger uitgedaagd om na te denken over verschillende stellingen: reis je met een mondkapje in het OV en sta je straks weer in de file? Of kies je voor de vrijheid van een tweewieler? De stellingen worden ondersteund door beelden die de doelgroep prikkelen om hier goed over na te denken.
De campagne wordt hoofdzakelijk online ingezet, zoals op YouTube en social media.