Librije kiest voor fietsbezorging
In 2005 opende De Librije de winkel met producten zoals wijn, kruiden, jam of dressing die ook geserveerd worden in driesterrenrestaurant De Librije. De producten zijn verkrijgbaar in de winkel in Zwolle, via de webshop en diverse verkooppunten in Nederland. Om de producten snel én duurzaam bij de klant te bezorgen, kiest de winkel voor fietsbezorging. Hierbij worden producten, als ze voor 4 uur 's middags besteld zijn, de vlgende werkdag tussen 18:00 en 22:00 bezorgd door Fietskoeriers.nl, een platform van fietskoeriersbedrijf Cycloon.
Fitte fietskoerier
“Een fitte fietskoerier die ons pakket bezorgt draagt bij aan de totale merkbeleving van de gast”, aldus Matthias Nieuwland van Librije’s Winkel. “Door deze samenwerking kunnen we zorgen voor snelle en duurzame levering via het Fietskoeriers.nl-netwerk, iets wat wij erg belangrijk vinden.” Nick Vreeswijk, operationeel directeur van Cycloon: “Het is supergaaf dat de webwinkel van dit mooie restaurant kiest voor onze snelle en fitte fietskoeriers! Ik ben er trots op dat wij de pakketten voor Librije’s Winkel landelijk mogen gaan leveren.”
Werkwijze
Een fietskoerier haalt het pakket op bij Librije’s Winkel en brengt het naar de ‘hub’, een fietskoeriersvestiging aan de rand van de stad. Daar wordt het gesorteerd en vervolgens bezorgt een fietskoerier het de volgende werkdag bij de gast. Moet het pakket naar een andere stad, dan gaat het van de hub met een groengasauto naar het sorteercentrum in Amersfoort. Eenmaal gesorteerd gaat het naar de hub in de stad van bezorging. Het laatste stukje is weer voor de fietskoerier die het bij de gast bezorgt. Binnen het Fietskoeriers.nl-platform werken lokale fietskoerierbedrijven in verschillende steden samen waardoor er landelijke dekking is. De pakketten worden in meer dan 30 steden op de fiets bezorgd en daarbuiten worden ze meegegeven aan een duurzame autokoerierpartner. Hun bestelbusjes zitten dan voller en de uitstoot wordt hiermee beperkt.