Provinciale weg N34 Witte Paal – Drentse Grens op de schop

dinsdag 27 december 2016
timer 2 min
Het consortium FLOOW, bestaande uit Reef Infra, Schagen Infra en Salverda Bouw, gaat de N34 bij Hardenberg voorzien van tunnels en een viaduct. Dit moet de veiligheid en de doorstroming van het verkeer op de N34 vergroten. Provincie Overijssel heeft het project N34 Witte Paal – Drentse Grens aan de drie regionale bouwbedrijven gegund.

De N34 wordt ingericht als regionale stroomweg. Dat betekent dat verschillende gelijkvloerse overgangen, met of zonder verkeerslichten, en uitritten van woningen worden verwijderd of vervangen door tunnels en een viaduct.

Sneller en veiliger

Over de volledige weglengte van circa 16 kilometer worden het wegdek en de bermen verbreed en op een aantal plaatsen wordt een nieuwe parallelweg aangelegd. Dit moet ervoor zorgen dat het verkeer veilig met 100 kilometer per uur kan doorrijden.De werkzaamheden starten in juni/juli 2017 en zijn naar verwachting in 2018 afgerond.

Verbindingspunt

De N34 vormt een belangrijk verbindingspunt tussen het noordoosten van Overijssel en het zuidwesten van Drenthe. In de opdrachtomschrijving staat dat de provinciale weg goed in het landschap moet passen en moet bijdragen aan de veiligheid in het gebied. De combinatie FLOOW heeft in haar concessie toegezegd de helft van het aantal maximale afsluitingsdagen te gebruiken.