Start aanleg bouwkuip voor tunnel Rotterdamsebaan
Eind 2017 moet de enorme bouwkuip klaar zijn en wordt de tunnelboormachine opgegebouwd. In januari 2018 begint de boormachine aan zijn ondergrondse werk en in een jaar tijd worden vervolgens de twee tunnelbuizen geboord. Samen vormen deze buizen de Victory Boogie Woogietunnel.
Andere werkzaamheden
In de laatste maanden van 2016 wordt niet alleen begonnen met de bouw van de startschacht. Ook de reconstructie van de Laan van Hoornwijck en de aanleg van een nieuwe verbinding in het knooppunt Ypenburg gaan van start.
In de Binckhorst wordt ook een groot werkterrein ingericht, waar de komende periode de ontvangstschacht voor de tunnelboormachine wordt gemaakt.
De Rotterdamsebaan
De Rotterdamsebaan is het grootste infrastructurele project van Den Haag. Met de Rotterdamsebaan is het de bedoeling dat Den Haag de groei van het autoverkeer kan opvangen, doordat het verkeer van en naar de snelwegen zich beter kan verdelen. Dit moet zorgen voor minder file op de Utrechtsebaan.
Verder heeft de Rotterdamsebaan een aanjaagfunctie voor de totale gebiedsontwikkeling van de Binckhorst.
Werkgelegenheid
De bouw van de Rotterdamsebaan biedt ook werkgelegenheid. Niet alleen voor de bedrijven in de bouwcombinatie, maar ook voor de vele onderaannemers die ingeschakeld zullen worden door de Combinatie Rotterdamsebaan.
Ga voor meer informatie naar de website van de Rotterdamsebaan>>