Anti-autokraakcampagne wint Europese parkeerprijs
Daarmee won de campagne een EPA Award in de categorie marketing, tijdens het tweejaarlijkse EPA Congress. De campagne omvatte een integrale aanpak van repressie, preventie en bewustwording. De integrale aanpak bestond uit onder andere het aanpassen van verlichting en groen.
De campagne
In de campagne wijzen de partners automobilisten erop dat een geparkeerde auto geen veilige plek is om waardevolle bezittingen in achter te laten. De bewustwordingscampagne bestond vooral uit billboards, verkeersborden en de inzet van sociale media, om automobilisten te wijzen op risico’s op het moment dat ze de auto parkeren.
Volgens Mark van Haasteren, algemeen directeur van Q-Park Nederland, is de 25 procent daling het resultaat van de samenwerking met de verschillende partijen en levert het een positieve bijdrage aan de gastvrijheid in de stad.
Innovatieprijs
Q-Park viel ook in de prijzen in de categorie ‘Innovatie’. Dit omdat er op locaties van Q-Park contactloos en cashless kan worden betaald. Dit zorgt ervoor dat automobilisten sneller kunnen betalen, waardoor de auto minder lang onbemand blijft. Van Haasteren: “Dat sluit perfect aan bij de comfortabele en zorgeloze parkeerervaring die wij onze klanten willen bieden.”