ANWB en Schiphol Parking verlengen customer journey

dinsdag 18 juli 2017
timer 2 min
ANWB wil graag de betrokkenheid van leden vergroten door logische samenwerkingen aan te gaan die zorgen voor relevante content en aanbod. Zo werd Smart Parking samen met Schiphol Parking succesvol aangejaagd.

Dergelijke partnerships gaan verder dan het inzetten van de ANWB-kanalen voor een promotie. Ze zijn gericht op co-creatie en het gezamenlijk ontwikkelen van content en aanbiedingen die interessant zijn voor de leden van ANWB. Het achterliggende strategische doel is om de positionering van ANWB als autoriteit op de domeinen Vakantie, Vrije Tijd en Mobiliteit te verstevigen. “Per domein brengen we de customer journeys van onze leden in kaart om te zien waar we al dan niet met partners waarde kunnen toevoegen”, vertelt Tessa Blok van de ANWB. 


Vakantieganger: van oriëntatie tot thuiskomst

Het vertrekpunt voor de samenwerking tussen Schiphol Parking en ANWB was de wederzijdse behoefte om de customer journey van vakantiegangers te verlengen. Blok: “Op die manier bieden we leden meer voordeel en gemak in aansluitende producten en diensten.” Voor Schiphol Parking is het een goede manier om in een vroeger stadium in contact te komen met de doelgroep, daarmee persoonlijk en relevant te communiceren, aanbiedingen te tonen en zo eerder conversie te realiseren. 


Explosieve groei

De samenwerking met Schiphol Parking valt onder ANWB Ledenvoordeel, een programma dat extra waarde creëert voor leden op basis van voorrang, voorrecht en voordeel. ANWB-leden ontvingen 15 procent korting op Schiphol Smart Parking. Het aantal boekingen is explosief gestegen vergeleken met 2016 en ver boven de doelstelling.


Uitbouwen partnerships 

“Voor ANWB is de samenwerking met Schiphol illustratief voor hoe we door middel van relevante content en aanbod leden kunnen blijven binden. Er zijn nog genoeg mogelijkheden. Op het gebied van Mobiliteit zouden bijvoorbeeld interessante aanbiedingen kunnen worden gekoppeld aan de onafhankelijke tests die we uitvoeren. Momenteel zijn we druk bezig om per domein in kaart te brengen wat er ontbreekt en mogelijk is, waarna we vanuit ANWB Commercie & Partnerships de markt proactief zullen gaan benaderen om nieuwe partnerships af te sluiten”, besluit Blok.  

ANWB en Schiphol Parking werken succesvol samen op het gebied van de customer journey