Arnhemse parkeerfaciliteiten meestal goed gewaardeerd

dinsdag 12 september 2017
timer 2 min
Platform Binnenstad Arnhem liet de kwaliteit en klantbeleving van zes gemeentelijke parkeergarages en twee parkeerterreinen in de binnenstad onderzoeken. In het rapport 'De parkeergarage bekeken door de ogen van uw klanten', dat wethouder Geert Ritsema op 11 september in ontvangst nam, kregen zes parkeerfaciliteiten een voldoende.

"Om de discussie over kwaliteit en serviceniveau te objectiveren, hebben wij de klantbeleving van zes garages en twee parkeerterreinen in de binnenstad op tien punten laten onderzoeken”, legt Gerard Velthuizen uit van het Platform Binnenstad Arnhem uit.

Onderzoek

Het onderzoek werd uitgevoerd door Mr. Y Parking Guest, op basis van objectieve richtlijnen voor parkeerfaciliteiten en meer dan 200 klantinterviews. Daarbij werd onder meer gekeken naar bereikbaarheid, vindbaarheid, prijs-kwaliteitverhouding, comfort, serviceniveau en netheid.

Voldoendes

Het pas geopende parkeerterrein Trans scoorde met een 7,6 het hoogst, met name vanwege de staat van onderhoud en de algemene beleving. Het laagst kwam de Prinsenhofgarage uit de bus. Deze scoorde een 5, met name door slechte vindbaarheid, communicatie en serviceniveau.

 

Een aantal parkeergarages kan een flinke opfrisbeurt gebruiken. Daarover wil het Platform Binnenstad Arnhem dan ook graag in gesprek met de eigenaren en parkeerexploitanten, waaronder de gemeente. Wethouder Ritsema geeft aan daarvoor open te staan, omdat het college streeft naar kwaliteitsverbetering.

Het onderzoek en de bijlage zijn gratis te downloaden.

Conclusies en aanbevelingen

Platform Binnenstad Arnhem heeft aan de hand van het onderzoeksrapport ook enkele conclusies en aanbevelingen opgesteld. Ook deze zijn gratis te downloaden.

Wethouder Geert Ritsema (rechts) ontvangt het rapport uit handen van Gerard Velthuizen van het Platform Binnenstad Arnhem