Arnhemse parkeerfaciliteiten meestal goed gewaardeerd
"Om de discussie over kwaliteit en serviceniveau te objectiveren, hebben wij de klantbeleving van zes garages en twee parkeerterreinen in de binnenstad op tien punten laten onderzoeken”, legt Gerard Velthuizen uit van het Platform Binnenstad Arnhem uit.
Onderzoek
Het onderzoek werd uitgevoerd door Mr. Y Parking Guest, op basis van objectieve richtlijnen voor parkeerfaciliteiten en meer dan 200 klantinterviews. Daarbij werd onder meer gekeken naar bereikbaarheid, vindbaarheid, prijs-kwaliteitverhouding, comfort, serviceniveau en netheid.
Voldoendes
Het pas geopende parkeerterrein Trans scoorde met een 7,6 het hoogst, met name vanwege de staat van onderhoud en de algemene beleving. Het laagst kwam de Prinsenhofgarage uit de bus. Deze scoorde een 5, met name door slechte vindbaarheid, communicatie en serviceniveau.
Een aantal parkeergarages kan een flinke opfrisbeurt gebruiken. Daarover wil het Platform Binnenstad Arnhem dan ook graag in gesprek met de eigenaren en parkeerexploitanten, waaronder de gemeente. Wethouder Ritsema geeft aan daarvoor open te staan, omdat het college streeft naar kwaliteitsverbetering.
Het onderzoek en de bijlage zijn gratis te downloaden.
Conclusies en aanbevelingen
Platform Binnenstad Arnhem heeft aan de hand van het onderzoeksrapport ook enkele conclusies en aanbevelingen opgesteld. Ook deze zijn gratis te downloaden.