Betaald parkeren als marketing-instrument
En het kan zoveel anders. Parkeren kan een integraal onderdeel zijn van de hele dienstverlening rondom een bezoek aan het centrum. Goed afgestemd parkeerbeleid kan ervoor zorgen dat bezoekers makkelijk een plekje kunnen vinden, geen gedoe hebben met betalen en na afloop met een tevreden gevoel weer naar huis rijden.
Door (betaald) parkeren veel meer in te zetten als marketing-instrument kan parkeerbeleid bijdragen aan het genereren van meer bezoekersuren, terwijl de gemeentelijke parkeerbegroting toch enigszins gespaard blijft.
Sessie 'Betaald parkeren als marketing-instrument'
Tijdens de parallelsessie 'Betaald parkeren als marketing-instrument' op het PARKEER24 Jaarcongres gaan Paul van Loon (Empaction managing consulting) en Thom Blankers (beleidsontwikkelaar Economische zaken, gemeente Deurne) verder op dit onderwerp in. Aan de hand van enkele concrete voorbeelden willen ze in discussie met de zaal vaststellen onder welke omstandigheden welke ontwikkelingen tot dergelijke parkeeroplossingen kunnen leiden, ook in de gevallen van een krimpende markt, zoals bij de wat kleinere gemeenten vaak het geval is.
Bijvoorbeeld: hoe anders kan de wereld eruitzien als morgen iedereen iedereen via één parkeerapp eenvoudig kan machtigen om zichzelf aan- en af te melden voor parkeren? Welke marketingstrategieën kunnen we dan op parkeren loslaten? Met slimme keuzes wordt betaald parkeren voor de bezoeker misschien wel een feestje.
Geïnteresseerd?
Wilt u meer horen? Het PARKEER24 Jaarcongres vindt plaats op 21 april 2016 in Kasteel De Vanenburg in Putten. U bent van harte welkom. Ga voor meer informatie over het programma én aanmelden naar www.parkeer24jaarcongres.nl.