Cition: optimaliseren online dienstverlening
In magazine PARKEER24, de komende december editie, staat een uitgebreid interview met Jørgen Weekers, sinds augustus 2010 algemeen directeur van Cition. U leest hier alvast een preview van het artikel.
Cition staat nu voor twee uitdagingen; het gemakkelijker maken voor de parkeerders en het winnen van de aanbesteding voor de parkeerdiensten en het beheer en onderhoud van de parkeerautomaten in Amsterdam.
Bedrijfscultuur 180 graden omgeslagen
“Om te komen waar we nu staan is er flink geïnvesteerd in goede bedrijfsmiddelen, maar zeker ook in de medewerkers. En de bedrijfscultuur is 180 graden omgeslagen”, zegt Jørgen Weekers, sinds augustus 2010 algemeen directeur van Cition.
De ambitie voor komende tijd is het optimaliseren van de online dienstverlening. Weekers legt uit wat dat inhoudt: “Naast de dagelijkse boodschappen moeten gemeentelijke diensten en producten zoals parkeervergunningen ook online aangeschaft kunnen worden. En dan blijft het niet alleen bij het aanvragen van een parkeervergunning voor bewoners en bedrijven. We ontwikkelen een app waarmee bewoners – naast telefonisch of online – hun bezoek kunnen aanmelden. Die wordt nog voor het eind van dit jaar opgeleverd.”
Cition heeft met de invoering van het 100 procent digitale model bewezen dat parkeerhandhaving veel efficiënter uitgevoerd kan worden. Met de overstap naar volledig digitaal parkeren bespaart de gemeente vanaf 2015 jaarlijks ruim 20 miljoen euro.
Meer lezen
Het volledige artikel kunt u lezen in de komende decembereditie van PARKEER24. Ontvangt u het magazine nog niet? Klik hier om lid te worden.