Ed Graumans vertelt hoe u parkeerwinst boekt
vrijdag 21 juni 2013
1 min
Volgens de Nationale Parkeertest 2013 stijgen de parkeertarieven harder dan de inflatie en wordt 'winst' ingeboekt als dekkingsmiddel van de gemeentelijke begrotingen. Grote afrekeneenheden leiden tot ontevredenheid en verkorting van de verblijfsduur. Het imago is niet goed. Welke stappen kunt u zetten om het imago te verbeteren en de klanttevredenheid te vergroten?
Niet bewust
De consument is zich vaak niet bewust van de noodzaak tot betaald parkeren. Investeringen in parkeergarages maken het mogelijk een goede service voor de bezoeker te bieden en parkeerregulering op straat is meestal nodig om te zorgen dat de parkeerplaatsen voor de bezoekers beschikbaar blijven. Toch overheerst niet het gevoel dat men ‘terecht en rechtvaardig’ betaalt voor het parkeerproduct. Het MKB-signaal draagt met de Parkeertest bij aan een discussie over het product parkeren maar helaas ook aan de versterking van het negatieve imago. Kan het imago positief worden beïnvloed?
Het woord is aan Ed Graumans, die vijf principes voor imagoversterking en betere klantenbinding benoemt. Zie het bijgevoegde Youtube-filmpje.
Meer weten? www.metgraumans.nl of ed@metgraumans.nl