Ervaringen en leerpunten realisatie publieke oplaadpalen op NVC

dinsdag 11 oktober 2016
timer 2 min
Op het Nationaal verkeerskundecongres op 3 november aanstaande, wordt ingezoomd op de drie modellen die er zijn voor de realisatie van openbare laadinfrastructuur.

 

Elektrisch vervoer is wereldwijd in opkomst. Nederland is één van de koplopers op dit gebied. De groei van het aantal elektrische voertuigen brengt een groeiende vraag naar oplaadpalen in de openbare ruimte met zich mee. Voor de realisatie van openbare laadinfrastructuur zijn er drie mogelijke modellen; het concessiemodel, het opdrachtenmodel en het open-marktmodel.

 

Inzicht in de drie modellen

Tijdens het Nationaal verkeerskundecongres geven Bart Groen - Gemeente Leiden en Rik Verhoeven - Studio Bereikbaar, gedetacheerd bij Gemeente Leiderdorp inzicht in de drie modellen en de argumenten waarop een middelgrote gemeente (Leiden) en een kleine gemeente (Leiderdorp) de keuze hebben gemaakt om het open-marktmodel te gaan gebruiken voor de realisatie van elektrische laadinfrastructuur.

 

Meer over het Nationaal verkeerskundecongres

Het Nationaal verkeerskundecongres 2016 (NVC 2016) is dé jaarlijkse kennis- en ontmoetingsplek voor verkeers- en mobiliteitsprofessionals. Dit jaar brengt de organisatie in samenwerking met provincie Overijssel en gemeente Zwolle twee dagen kennis(sen) bij elkaar. Het NVC 2016 van 3 november is te combineren met het NVC Pre-congres op 2 november 2016. Het pre-congres is inclusief een nieuwe traditie: het NVC Diner. Congreslocatie van beide dagen is IJsseldelta Center in Zwolle.

 

Meer informatie: www.nationaalverkeerskundedecongres.nl  

Realisatie publieke oplaadpalen op NVC.