Mobiliteitsmanagementbeleid op de Erasmus Universiteit Rotterdam
In dit proefschrift staat een evaluatie van het mobiliteitsmanagement-beleid van de Erasmus Universiteit Rotterdam dat in 2011 is ingezet. Het doel van het beleid was om het aantal forenzen dat met de auto komt te verminderen ??om een meer duurzame campus te worden. Verschillende beleidslijnen zijn daarvoor ingevoerd.
In het proefschrift wordt aandacht besteed aan de invoering van de parkeertarieven sinds juni 2013. Uit de statistische analyses bleken vier factoren het auto woon-werkverkeer te voorspellen: auto beschikbaarheid, aankomsttijd, het type functie van de werknemer en het aantal dagen per week dat men op en neer reizen naar de universiteit. Sinds 2010 is het aantal forenzen dat met de auto komt, afgenomen. De CO2 uitstoot is hierdoor verminderd. Toekomstige stappen zoomen waarschijnlijk in op gedragsmaatregelen.
Dit is ook gepubliceerd in magazine PARKEER24, editie december 2016 in de rubriek 'Studeren op parkeren' waarin diverse opleidingen melden wat er in de afgelopen periode gedaan is op het gebied van parkeren.
Download hieronder de PDF van het onderzoek van Ferrier.