Parkeerbeleid Schiphol op de schop
De reden daarvoor is dat er een nieuwe pier en terminal gebouwd gaan worden. Voor de komst van de nieuwe pier in 2019 en de nieuwe terminal in 2023, wordt de locatie van P2 gebruikt als depot voor de bouwmaterialen en bouwverkeer. “Daardoor wordt alles opnieuw ingedeeld en komt er een algemene verandering in ons parkeerbeleid”, aldus de woordvoerder.
Schiphol betrekt de bedrijven Mace, Arcadis, Royal HaskoningDHV en AECOM DVP bij het bouwmanagement van de nieuwe pier en terminal. Deze bieden ruimte voor 14 miljoen extra reizigers per jaar.
Nieuwe parkeervoorwaarden
Over de nieuwe parkeervoorwaarden die zullen gelden, wil Schiphol op dit moment nog geen uitspraken doen. Over enkele weken wordt dat bekend gemaakt. “Maar er komen sowieso een nieuwe valetparking en een nieuwe parkeergarage bij”.
Op de website van Up in the Sky is te lezen dat Schiphol een ontmoedigingstarief gaat invoeren op P1, om de 48-uursregel te handhaven. Met de sloop van P2 vervallen zo’n 3000 parkeerplekken. P1 wordt momenteel uitgebreid, waardoor 563 extra plekken beschikbaar komen. De mogelijkheid tot langparkeren blijft wel bestaan op P3.