Parkeren onderdeel marketing van de stad
En het is precies op dat punt waar parkeren en winkelen elkaar ontmoeten. Want natuurlijk kan een binnenstad nooit mensen aantrekken met parkeren op zich. Wel kan parkeren veel meer dan nu gebeurt onderdeel zijn van de marketing van een stad. In het komend magazine van PARKEER24 dat op 27 februari a.s. verschijnt, spreken 5 stakeholders verder over dit onderwerp in het ParkeerPanel. Onderstaand een aantal quotes.
Een aantal quotes van de deelnemers:
Sjoerd Stienstra - Stienstra adviesbureau stedelijk verkeer:
‘Een parkeergarage moet voldoende capaciteit en een goede locatie hebben’
Toine Hooft - Nederlandse Raad Winkelcentra en Bureau Stedelijke planning:
‘De basis dient op orde te zijn:capaciteit, kwaliteit en prijs’
Joris Huijbregts - Q-Park:
‘Het succes van het centrum is het succes van de garage’
Sietske van der Linden - INretail:
‘De digitaliseringstrend heeft gevolgen voor de benodigde aantallen parkeerplekken’
Felix Wigman- Platform Binnenstadsmanagement en BRO:
'Mijn ideaalbeeld is een binnenstad zonder parkeergarages’
Het magazine PARKEER24, nummer 1 van 2015 verschijnt 27 februari a.s. Daarin staat het volledige ParkeerPanel weergegeven. Leden kunnen vanaf heden de PDF van het magazine al in hun bibliotheek bekijken. Klik hier voor meer informatie.
Meer over parkeren en marketing
Op 19 maart organiseert PARKEER24 het Jaarcongres 'Parkeren:broodnodig?!' waarin uitgebreid wordt stil gestaan bij de positieve rol die parkeergarages als ook fietsparkeren kan spelen in de positieve beleving van de stad. Meer informatie vindt u op www.parkerenbroodnodig.nl
