Efficiënt beheer van financiële transacties binnen parkeerbeheer

dinsdag 5 november 2024

Wanneer jouw organisatie afhankelijk is van tientallen, zo niet honderden financiële transacties per dag, kan het ontbreken van een helder overzicht voor onrust zorgen. Wat zijn mijn inkomsten? Welke kosten zijn er gemaakt? Door structuur aan te brengen in de processen, kun je rust, overzicht en zekerheid creëren.

De omvang van de bankpastransacties bij parkeerautomaten en in parkeergarages vraagt ook om zo’n overzichtelijke aanpak. Door de afhandeling van alle bankpastransacties bij FLUX onder te brengen, kunnen parkeerinkomsten inclusief abonnementen efficiënt worden gebundeld en verwerkt. Dit resulteert in lagere administratieve lasten, een verbeterd overzicht en lagere kosten.

Afhandeling elektronische betalingen

FLUX is onderdeel van Taxameter Centrale bv en een ervaren betaaldienstverlener. Zij verzorgen al meer dan 10 jaar de afhandeling van elektronische betalingen voor meer dan honderd gemeenten en bedrijven. FLUX zorgt voor de afhandeling van financiële stromen, waardoor klanten zich kunnen concentreren op hun kernactiviteiten.

Serge de Heer

Inzicht en overzicht

Door heldere en overzichtelijke rapportages krijgen gemeenten en bedrijven een compleet beeld van hun inkomsten. Deze rapportages bieden inzicht in de financiële stromen én helpen bij het nemen van beslissingen. Dit bleek ook uit de ervaring van de gemeente Almere, die te maken had met vijftien drukbezochte parkeergarages en tientallen parkeerautomaten. De groeiende hoeveelheid transacties zorgde voor een gebrek aan overzicht en controle. Door de afhandeling van alle bankpastransacties bij de parkeerautomaten én in de parkeergarages onder te brengen bij FLUX, konden de parkeerinkomsten efficiënt worden gebundeld en verwerkt. Dit resulteerde in overzicht en lagere administratieve lasten. 

FLUX Payment Service Provider onderscheidt zich door persoonlijk contact, snelle service en korte doorlooptijden van gemiddeld twee weken bij nieuwe aansluitingen of uitbreidingen. Daarnaast biedt FLUX flexibele oplossingen die aansluiten op de behoeften van de klant.

Status en zekerheid in betalingsverkeer

Wat logischerwijs voorop staat bij een Payment Service Provider, zoals FLUX, is betrouwbaarheid. Zij voeren klantonderzoeken en compliance-toetsen uit volgens de strenge eisen van de Nederlandsche Bank (DNB). DNB houdt toezicht op hun naleving van wet- en regelgeving, hun financiële positie, transactiemonitoring en de relaties met hun klanten. Intern houdt de afdeling Risk en Compliance toezicht op de processen om ervoor te zorgen dat alles volgens de norm verloopt. 

Projectcase Wereldhave Heerhugowaard

In het centrum van Heerhugowaard bevindt zich het compleet gerenoveerde winkelcentrum Middenwaard, met meer dan 150 winkels. Het eigendom is grotendeels in handen van het beursgenoteerde Wereldhave, dat meerdere commerciële winkelcentra in Europa exploiteert en beheert.

Wereldhave zocht een partner voor de bankpasverwerking in twee parkeergarages in Heerhugowaard. Hun vereisten waren duidelijk: een Payment Service Provider met de juiste certificeringen, en de mogelijkheid om zowel abonnementen als incasso’s te verwerken. FLUX had al een bestaande relatie met Wereldhave, eerder dit jaar hebben zij de bankpastransacties voor het winkelcentrum in Hoofddorp ingericht. Dit vastgoedobject heeft meerdere eigenaren. FLUX heeft gezorgd voor een efficiënte verdeling van de geldstromen onder de verschillende partijen.

Ook voor de garages in Heerhugowaard bleek FLUX de juiste partner. De betaalterminals in de parkeergarages van Middenwaard zijn binnen enkele weken aangesloten. Sinds september verwerkt FLUX de transacties en ontvangt Wereldhave duidelijke rapportages.