Q-Park neemt initiatief voor Customer Service Academie in Zuid-Limburg
Inmiddels zijn ook de Gemeente Maastricht, Vodafone en arvato aangehaakt bij het initiatief. De eerste MBO-leergang Customer Services gaat medio oktober van start en wordt op termijn aangevuld met varianten op andere niveaus. “Zo zijn we in gesprek met de Hogeschool Zuyd over een HBO-opleiding voor teamleiders en met de Universiteit van Maastricht over een master-opleiding Customer Services”, aldus Joyce Engelen, programmamanager en HR consultant van Q-Park Nederland. “Bij alle opleidingen draait het om dienstverlening, klantgerichtheid en klantbeleving. Dit is essentieel voor klant gedreven organisaties zoals Q-Park, Vodafone en arvato.”
De opleidingen staan ook open voor medewerkers van andere organisaties. Monique Bachg, manager HRM van Q-Park: “Dat is niet alleen goed voor de mobiliteit van customer service-medewerkers tussen de verschillende organisaties in Zuid-Limburg, maar ook voor het imago van de branche.”
De opleidingen worden mede mogelijk gemaakt door het Europees Sociaal Fonds en het Servicecentrum Limburg Competent, dat zich namens Leeuwenborgh Opleidingen, het Arcus College, Hogeschool Zuyd en de Open Universiteit bezig houdt met arbeidsmobiliteit.