Uhhh, I love P?

dinsdag 12 april 2016
timer 3 min
Internetwinkelen. Faillissementen. Leegstand. Beleving. #Watnoueindevandewinkel. Roep om gratis te parkeren. Parkeerdruk. Het tij moet gekeerd worden. Welke rol kan parkeren spelen?

Binnensteden staan onder druk. Iedere stad is op zoek naar oplossingen om de neerwaartse spiraal om te buigen. Beleving lijkt daarbij het toverwoord. Net als samenwerking. En aanpassing aan de veranderde maatschappij.
De consument koopt artikelen op internet maar vindt in de virtuele wereld niet de sfeer die de binnenstad kan bieden. En kan ook niet proeven, voelen en ruiken in de webshop. Dat blijft de kracht van de binnenstad.


The only way is up

Kansen te over om de binnenstad een boost te geven. Maar dat kan niemand alleen. Samenwerken bij het zoeken naar nieuwe wegen is van essentieel belang. Vastgoedeigenaren, retailers en gemeenten moeten de handen in een slaan om met een meer  integrale benadering de binnenstad opnieuw uit te vinden en een boost te geven. 


I love P

De media staan bol van berichten over parkeren en parkeertarieven. Betaald parkeren zou klanten wegjagen. Gratis parkeren staat gelijk aan service in de ogen van velen en lokt klanten.  


Maar parkeren is geen doel op zich, men komt niet naar het centrum om ‘lekker te parkeren’. Maar parkeren kan misschien wél een rol spelen in de positieve beleving van de klant. Parkeren maakt tenslotte onderdeel uit van the customer journey.


Het initiatief ‘I love P’ heeft het afgelopen jaar middels verschillende initiatieven bekeken en onderzocht hoe parkeren een positieve bijdrage kan leveren aan de customer journey. De aftrap is gegeven op het Parkeer24Jaarcongres in 2015 met de sessie I love P. In deze sessie hebben parkeerprofessionals onder leiding van Brigit Gerritse en Ineke Spapé nagedacht over de rol van parkeren in de customer journey. In het najaar van 2015 heeft student Marjolein Cox (NHTV - studierichting Leisure Management) onderzocht welke waarden belangrijk zijn om het parkeren leuker te maken. En in maart jongstleden hebben studenten van Fontys Hogeschool voor de Kunsten gewerkt aan de opdracht ‘Redefine the Parking Experince’. Met hulp van design thinking kwamen de studenten met verrassende ideeën. 


Inspiratie 

Op het Jaarcongres van PARKEER24 wordt u in de parallelsessie ‘I love P’, verzorgd door Brigit Gerritse (Nederlandse Raad Winkelcentra) en Ineke Spapé (SOAB en NHTV), bijgepraat over de uitkomsten van het onderzoek én de ideeën die zijn gegeneerd. Inspirerend, out of the box, toepasbaar en verfrissend!


Het Jaarcongres vindt plaats op 21 april aanstaande in Kasteel de Vanenburg in Putten. Meer informatie en aanmelden:
www.parkeer24jaarcongres.nl  

I love P - parkeren als positief element tijdens customer journey