Whitepaper: Duurzaamheid kans voor nieuwe initiatieven
Nieuw tijdperk
Er is een nieuw tijdperk aangebroken, het tijdperk van duurzaamheid. Steeds meer ondernemingen plaatsen sociale en duurzame onderwerpen op de strategische agenda, ook in de parkeerbranche. Het aantal voertuigen blijft stijgen, maar de ruimte in Nederland wordt steeds schaarser. Gemeenten kopen in via openbare aanbestedingen, wat de verkoopprijs drukt. Ook worden er middels aanbestedingen hogere eisen gesteld aan leveranciers, denk aan snelle reactietijden bij calamiteiten of een kwalitatief managementsysteem. In opkomst zijn de eisen die worden gesteld aan duurzaamheid, ook op dit aspect worden steeds vaker punten toegekend.
Duurzaamheid in ander perspectief
Duurzaamheid zou echter in een ander perspectief geplaatst moeten worden: zie opgelegde regels juist als een kans. Een kans om nieuwe initiatieven te ontplooien en een voorsprong te nemen op de concurrentie. Duurzame parkeerproducten Diverse initiatieven om parkeerproducten duurzamer te maken worden al genomen. Zo wordt er al geruime tijd getest of ticketautomaten autonoom op zonne-energie kunnen functioneren. Ook is er een betaalautomaat voor parkeergarages ontworpen, met een slaapstand voor daluren om stroom te besparen. Maar waar liggen voor de parkeerbranche de kansen in duurzaamheid?
Download
hier
de whitepaper 'Duurzaam parkeren als hoeksteen van strategie en innovatie'