MobiliteitsPlatform Blog - Archief
Met hangende pootjes terug naar start
31 okt 2023De Parkeermeneer: hoe hoger hoe beter?
14 mrt 2023Voor gemeenten zijn parkeerbelastingen een van de weinige financiële bronnen waarvan inkomsten vrij besteedbaar…
‘Blauwe zones overbodig door invoering progressief parkeertarief’
13 mrt 2023Blauwe parkeerzones zijn in veel steden een bekend fenomeen. Deze zones zijn bedoeld om kort parkeren in drukke…
Een laatste bastion van smalltalk
27 feb 2023Kon je het een beetje vinden? Ben je via de A2 gekomen? Routepraat is een geliefd en gehaat fenomeen. Het is…
Paperless Parking is het nieuwe Ticketless
13 feb 2023Bij het inrijden van een parkeerfaciliteit moet je nog vaak een papieren kaartje pakken uit de inrijterminal…
De stad van de toekomst: met of zonder auto?
6 feb 2023Om wonen, werken en recreëren in de stad voor iedereen aangenaam te houden, is het hoog tijd voor een volledige…
Je merkt pas wat het doet als het weg is
16 jan 2023Technologie en ik hebben een gecompliceerde verhouding. Als tikkeltje gemakzuchtige millennial houd ik van…
MaaS: zeker geen mislukt experiment
20 dec 2022Het gaat niet goed met de deelmobiliteit. Deelvervoeraanbieders trekken zich terug, omdat het gebruik te laag…
Betaalgemak zorgt voor verbeterde klantbeleving parkeerders
9 dec 2022Iedereen herkent het wel; je gaat een dagje weg, parkeert de auto in een parkeergarage, je komt terug en…
Spreker Nationaal Verkeerskundecongres Saar Hadders over de toekomst van mobiliteit
27 okt 2022Donderdag 3 november sta ik, samen met mijn collega Gea-Marit, als spreker op het Nationaal…
Een tienminutenstad; zo doe je dat
11 okt 2022Geïnspireerd door Frans voorbeeld willen meer en meer Nederlandse steden zich ontwikkelen tot een ‘…
Eén BRT-systeem maakt nog geen zomer
6 sep 2022Het is een zaterdagmiddag in mei. Samen met mijn host Reepa zit ik te wachten op een bus op het dorpsplein van…