“Als je beleid op één punt verandert, doe dan svp parkeerbeleid”

woensdag 13 april 2016
timer 2 min
Eerlijk is eerlijk. Parkeren is gewoon vervelend. Bijna 30 procent van de automobilisten in de stad is op zoek naar een parkeerplaats blijkt uit het onderzoek 'Houd de stad in beweging: de European Urban Transport Survey'. Het gevolg? Opstopping, vervuiling en frustratie. En een ongelooflijke tijdverspilling.

Met data kun je daar iets aan doen: steden kunnen met rechtstreekse bezettingsgegevens en betere betaalsystemen hun parkeerbeleid veel efficiënter en eenvoudiger maken voor de bestuurder. Dankzij betere volgsystemen, informatie en begeleiding kunnen steden parkeeropstoppingen actief aanpakken, de winst verhogen en de tarieven vaststellen op basis van de vraag om zo het parkeergedrag te beïnvloeden. 


Parkeergemak compenseren

Steden moeten natuurlijk wel het toegenomen parkeergemak compenseren met andere maatregelen. Anders komt iedereen straks met de auto. Daarom hebben we flexibele systemen nodig die met veranderende beleidsdoelen meegroeien.”

 

Dit blog is overgenomen uit 'Houd de stad in beweging: de European Urban Transport Survey' en is geschreven door Richard Harris, Solutions Director bij Xerox International Transportation and Government Group.

Onderzoeksrapport

In het volledige rapport - 'Houd de stad in beweging: de European Urban Transport Survey' staan alle bevindingen rondom reisvoorkeuren, reisgedrag en parkeergewoontes in heel Europa. Het rapport is beschikbaar via: https://www.xerox.nl/nl-nl/services/transportoplossingen/inzichten/traffic-survey-report

 

 

Parkeergemak moet je compenseren met andere maatregelen. Anders komt iedereen straks met de auto.