ProMedia Group breidt haar positie in de mobiliteitssector uit met de overname van de mobiliteitsportfolio van mediabedrijf Acquire. Het gaat om de merken OV-Magazine, Verkeerskunde en MobiliteitsPlatform en een aantal toonaangevende congressen zoals het Nationaal Fietscongres en het Nationaal Verkeerskundecongres. ProMedia is al uitgever van onder meer Mobiliteit.nl en Automotive.
ProMedia versterkt positie in mobiliteitsmarkt met overname OV Magazine, Verkeerskunde en MobiliteitsPlatform

"De mobiliteitssector is volop in beweging. Thema's als bereikbaarheid en bezit en gebruik van vervoersmiddelen staan steeds vaker centraal in het maatschappelijke debat," zegt Arie van Dijk, CEO van ProMedia Group. "Met deze overname versterkt ProMedia haar positie als toonaangevend kennisplatform voor professionals in de mobiliteits- en transportsector.”
De overgenomen titels hebben een sterke positie binnen de lokale en landelijke overheid en een lange historie in de mobiliteitssector. Door de bundeling van de mobiliteitstitels ontstaat binnen ProMedia ruimte voor verdere groei en verdieping. Het team van Acquire blijft actief vanuit Zwolle, waar ProMedia een eigen kantoor opent. Voor medewerkers, lezers en adverteerders verandert er op dit moment niets.
Over Acquire
Media- eventbedrijf Acquire is ook actief in openbare ruimte, gebouwde omgeving, wonen, zorg en welzijn en integrale leefomgeving. Met deze strategische verkoop ontstaat er ruimte meer focus aan te brengen en innovaties door te voeren in deze domeinen.
Over ProMedia Group
ProMedia Group is een business-to-business uitgeverij gespecialiseerd in transport, logistiek en mobiliteit. Dagelijks informeert het bedrijf tienduizenden professionals via nieuwsplatforms, magazines, nieuwsbrieven en (inter)nationale congressen en vakbeurzen. ProMedia heeft circa 140 medewerkers.
Met deze overname onderstreept ProMedia haar ambitie om hét kennisplatform te zijn voor professionals in de mobiliteits- en transportsector.