Hoe kunnen we de 'melkkoe' beter uitmelken?
Nederland is één van de meest volwassen parkeermarkten in de wereld. Parkmobile deed onderzoek naar het parkeergedrag van de Nederlandse automobilist (zie infographic). De investeringen die gemeenten doen op het gebied van parkeren zouden meer kunnen worden belicht. Denk hierbij aan de introductie van nieuwe betaalmethoden, zoals mobiel parkeren; efficiënter voor de gemeenten zelf en eerlijker voor de automobilist.
Parkeergeld als melkkoe
De Nederlandse automobilist is bereid is te betalen voor duurzaamheid, kwaliteit en gemak. Ontwikkelingen als mobiele parkeeroplossingen en toekomstige stappen in ‘smart city’ ondersteunen dit. Ook zorgt het digitaliseren van parkeren ervoor dat het gemak wordt vergroot, nu en in de toekomst. Met de komst van de parkeerapps is de parkeerautomaat overbodig geworden. Door de parkeeractie te starten bij aankomst en te stoppen bij vertrek, betaalt de automobilist enkel de daadwerkelijke parkeertijd. Met nieuwe ontwikkelingen als voorspellingen op basis van GPS-data en reserveringen, kan in de (nabije) toekomst de verkeersdruk nog verder worden gereguleerd. Maar dit alles start met het opbouwen van data door het digitaliseren van parkeren.
Dit artikel komt uit PARKEER24 05/2017. Door: Tomas Novak.
Download hieronder het hele artikel.